UTNianos

Versión completa: ¿Qué estás leyendo?
Actualmente estas viendo una versión simplificada de nuestro contenido. Ver la versión completa con el formato correcto.
Estoy leyendo nuevamente "Las Doradas Manzanas del Sol" de Ray Bradbury.

Highly recommended
Sigo con The Diamond Age.

Gente, lean Neal Stephenson. ¡Miren lo que son las sinopsis de sus libros! =D

Cita:Stephenson's breakthrough came in 1992 with Snow Crash, a novel in the late cyberpunk or post-cyberpunk tradition fusing memetics, computer viruses, and other high-tech themes with Sumerian mythology, along with a sociological extrapolation of laissez-faire capitalism and collectivism.

Cita:Stephenson's next solo novel, published in 1995, was The Diamond Age: or A Young Lady's Illustrated Primer, which introduced many of today's real world technological discoveries. Seen back then as futuristic, Stephenson's novel has broad range universal self-learning nanotechnology, dynabooks, extensive modern technologies, robotics, cybernetics and cyber cities. Weapons implanted in characters' skulls, near limitless replicators for everything from mattresses to foods, smartpaper, air and blood sanitizing nanobots, set in a grim future world of limited resources populated by hard edged survivalists, an amalgamation hero is accidentally conceptualized by a few powerful and wealthy creatives, programmers and hackers.

Cita:This was followed by Cryptonomicon in 1999, a novel concerned with concepts ranging from computing and Alan Turing's research into codebreaking and cryptography during the Second World War at Bletchley Park, to a modern attempt to set up a data haven.

Cita:The Baroque Cycle is a series of novels by American writer Neal Stephenson. It was published in three volumes containing 8 books in 2003 and 2004. The story follows the adventures of a sizeable cast of characters living amidst some of the central events of the late 17th and early 18th centuries in Europe. Despite featuring a literary treatment consistent with historical fiction, Stephenson has characterized the work as science fiction, due to the presence of some anomalous occurrences and the work's particular emphasis on themes relating to science and technology. The sciences of cryptology and numismatics feature heavily in the series.

Cita:Following this, Stephenson published a novel titled Anathem (2008), a very long and detailed work, perhaps best described as speculative fiction. It is set in an Earthlike world (perhaps in an alternate reality), deals with metaphysics, and refers heavily to Ancient Greek philosophy, while at the same time being a complex commentary on the insubstantiality of today's contemporary society.

Cita:REAMDE, a novel, was released on September 20, 2011. The title is a play on the common filename README. This thriller, set in the present, centers around a group of MMORPG developers caught in the middle of Chinese cyber-criminals, Islamic terrorists, and Russian mafia.
La torre oscura IV (Mago y cristal).... de stephen king... empece la saga esta verano, y no puedo parar de leerla... aunque es un poco tediosa en algunas partes
El corte de luz me impulso a terminar la novela policial neo-noir de James Elroy "Black Dahlia". Salio una pelicula basada en la novela pero no me gusto para nada y se come muchas cosas de desarrollo de personaje y algunas tramas muy interesantes.
Ahora voy a empezar con la segunda entrega "The Big Nowhere" que es parte con BD y otros 2 novelas mas del "L.A. Quartet" del chabon este.

Ah y tengo que terminar "La historia del tiempo" de "el paralitico ese".
(05-04-2013 12:33)macha escribió: [ -> ]La torre oscura IV (Mago y cristal).... de stephen king... empece la saga esta verano, y no puedo parar de leerla... aunque es un poco tediosa en algunas partes

El IV es el mejor!! Bah, para mi!
"El psicoanalista" de John Katzenbach =D
Dem0 y Neal Stephenson, un solo corazón =D.
Creo que voy a ver que onda el libro en el que aparece Turing. Ya me diste curiosidad.

ON-T: Estoy con Poe. Acabo de terminar "William Wilson" y voy por "El Pozo y El Péndulo".
El primero de la saga de Dune
(06-04-2013 21:50)Maxter escribió: [ -> ]"El psicoanalista" de John Katzenbach =D

Me encanta Katzenbach. Y ese libro es excelenteee!
Termine anoche con "Sueñan los androides..." de Philip.K.Dick.

Es un excelente libro, interesante. Pero me niego a considerar el final del libro como un final.
Tiene esos finales del orto que, habiendo leido solo dos cuentos de Dick ya me siento con la suficiente informacion como para extrapolar a los otros libros.
Parece que el tipo tenía problemas a decidirse como terminar las historias.

Igual nada, buen libro.
(06-04-2013 21:50)Maxter escribió: [ -> ]"El psicoanalista" de John Katzenbach =D

esta mortall ese libroooooooo ;)
Mañana arranco con La conjura de los necios de Toole, muy recomendado..veremos.
yo arrancaria con la biblia de neon, que es MUY buena. aunque la conjura tira puras magias, es muy largo.

pero como te haces la revolucionaria vas a empezar con eso.


allla vos Ufs
termine guijarro en el cielo, me gusto bastante, aunque me quedaron algunas cositas medio "sueltas".

por otro lado, seguro se resuelve en algunos de los libros que me faltan =P (2 de la saga de imperio + 2 de la saga de robots)


y ahora arranque

2001: una odisea espacial de Arthur C Clarke


[Imagen: 2001.jpg]
Tengo que matarte otra vez - Charlotte Link-
[Imagen: url?sa=i&rct=j&q=&am...5445140502]
URLs de referencia